Gustavo Bucker

Gustavo Bucker

 

Gustavo Bucker is a multifaceted researcher and creative with a solid background in the audiovisual and theatrical world. He is currently pursuing a master’s degree in Audiovisual Media and Processes at the School of Communications and Arts at the University of São Paulo, specializing in the design of interactive experiences, under the guidance of PhD Almir Almas. Gustavo has two bachelor’s degrees, one in Audiovisual from the same institution where he is pursuing his master’s, and the other in Theater from the Célia Helena Superior School of Arts.

 
Has experience in directing, scriptwriting and audiovisual production, as well as acting for camera and theater. Fluent in English, he also has technical skills in photography, video editing, motion graphics, image manipulation and design. In addition, Gustavo is a continuous learner, enriching his profile with varied courses in screenwriting, comedy and clowning. His portfolio includes innovative projects in augmented and virtual reality, as well as significant contributions to academic and cultural events, such as X-Reality USP and productions such as Carnaval 3.0 for the Rosas de Ouro Samba School, both inside the LabArteMídia research group.

Gustavo Bucker

Gustavo Bucker

 
Gustavo Bucker é um pesquisador e criativo multifacetado com formação sólida no mundo audiovisual e teatral. Atualmente, ele é mestrando em Meios e Processos Audiovisuais pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, especializando-se no design de experiências interativas, orientado pelo Prof. Dr. Almir Almas. Gustavo possui dois títulos de bacharelado, um em Audiovisual pela mesma instituição em que realiza seu mestrado, e outro em Teatro pela Escola Superior de Artes Célia Helena.

Sua carreira é marcada por experiências em direção, roteirização e produção audiovisual, bem como atuação para câmera e teatro. Fluente em inglês, ele também possui habilidades técnicas em fotografia, edição de vídeo, motion graphics, manipulação de imagem e design. Além disso, Gustavo é um aprendiz contínuo, enriquecendo seu perfil com cursos variados em roteiro, comédia e palhaçaria. Seu portfólio inclui projetos inovadores em realidade aumentada e virtual, além de contribuições significativas para eventos acadêmicos e culturais, como o X-Reality USP e produções como o Carnaval4.0 para a Escola de Samba Rosas de Ouro, ambas junto ao grupo de pesquisa LabArteMídia.